lördag 8 september 2012

Kville Tanum Fjällbacka


 
Fjällbacka verkade ha en större koncentration av fisförnäma stocholmare än själva Stockholm nu på sommaren... (det kan även vara Hamburgsund, då jag blandat ihop ställena).
 
 
 
 
 
 
 

 
Enligt Camilla Läckberg består befolkningen här av allsköns kriminella och mordbenägna galningar...  (läser själv inte sådan osmaklig litteratur).
Ingrid Bergman lät f.ö. strö sin aska här utanför, (om det är Fjällbacka).
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
Markus står och spanar efter en rymningsbenägen tacka, iförd en vacker tröja stickad av Sara.
 
 
 
 

 
De hyr ut sina Gotlandsfår till länsstyrelsen för att de skall hålla kustlandskapet öppet, (har för mig att de äger runt 600 stycken...)
 
 
 
 

 
Tjurpannan, (naturreservat).
 
 
 
 

 
Något klotter jag fann efter vägen... Storbögen med sitt efterhängsna följe av småbögar. (?).
 
 
 


 
Usch!
 
 
 
 

 
Detta blev helt enkelt för mycket för mig på en och samma dag. Vart är dagens samhälle egentligen på väg? Porr och snusk vart man än vänder sig! Nästa gång tar jag med mig något lösningsmedel och tvättar bort eländet...
 
 
 

 
Äntligen något vettigt!
 
 
 
 

 
Bronsåldersmiljö i Tanum.
 
 
 

 
Interiör.
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
Markus och Sara har får även här (Tanums hällristningsmuseum).
 
 
 
 
 

 
Saras garner som hon stickar vackra tröjor av.
 
 
 
 

 
Schysst staket.
 
 
 
 

 
Gammal bild från fäbodkurs som jag och Markus gick för 19 år sedan. Jag i mitten.
 
 
 
 

 
Hornbore ting, utanför Hambugsund.
 
 
 
 

 
Var här för 19 år sedan sist...
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
"Retro" är den senaste flugan i Bohuslän....
 
 
 
 

 
Detta markerades som en sevärdhet efter vägen (Fossum, på väg mot Åmål).
 
 
 


 
Bohuslänningar må vara ett översexuellt folkslag, men jag förstår ändå inte vitsen med att manifestera detta så öppet och skrytsamt. Med mitt känsliga sinne blir jag mycket illa berörd...
Till sådant här borde det faktiskt faktiskt finnas en 18 års gräns (eller 41-års). 
Denna gång fick jag faktiskt nog! Som den siste (!?) av moralens väktare gick jag raka vägen till min bil för att hämta en rulle med tejp. Lyckades faktiskt klistra över det allra värsta!    
 
 

 
 
 
 
 
 

 
Vågar inte ens skriva vad jag tänker här... ( naivt och barnsligt!).
 
 
 
 

 
En jättekräfta som jagar en hund
 
 
 
 

 
Sköldpaddor verkar ha funnits här.
 
 
 
 

 
En glad mun.
 
 
 
 

 
Klottraren blev antagligen avbruten här... (eller en tvåarmad bläckfisk, utan snopp?).
 
 
 
 
 


 
Icke ifyllt klotter.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar